Assalamualaikum...



Monday, November 22, 2010

Kenapa mesti number aku?

BB(brondband) aku buat hal lagi! aku nak update blog nie pun kena tunggu berjam-jam...aduhai...lamenya loading! spoil mood nak update.biasanya bila nak tekan keyboard je idea hilang.hampeh! macam-macam betul la.nak loading blog penulisan2u.com pun susah.(promote favourite blog lorh!). dah la cerpen baru...best pulak tu...geram!geram!geram!
(penulis selalu buat mukadimah yang panjang-panjang dan lari tajuk! sorry!)


berbalik kepada tajuk utama post nie. number?number ap? number ekor? haishhh...simpang malaikat 44...ingat aku sengkek sangat ke ha? kalau aku tak de duit aku rela jual laptop aku yang tak seberapa nie sama BB kesayanganku.(sayang jugak ye kat BB! ahakss!) mesti la.macam-macam dugaan dan cabaran untuk mendapat BB tau.


number telefon la...hahaha...kenapa number telefon aku sering menjadi kegemaran sesetengah orang? kegemaran? haah...bila orang call je...mesti dia orang akan cakap..."owh..ye ke? tak pe la..maaf ye...silap number! tut..tut..tut.." famous sangat ke number aku? hehehe...ramai orang call dan akhirnya silap number. setiap bulan mesti ada 'wrong number!'...sama la macam tengah hari tadi.tengah syok dok layan suria fm sambil basuh pinggan dan masak(rajinnya penulis!masuk lif tekan sendiri!hahaha.) tetiba number yang tidak dikenali masuk.aku pun rembat dan angkat je la.sebelum aku melakukan aktiviti harian aku tu memang dah ada number masuk dah tapi aku tak angkat...number tu pulak depannya 03,maknanya number dari KL.semasa aku basuh pinggan pulak number 013.selepas menerima ucapan 'sorry..wrong number!' number 03 pulak call.nasib baik la ayam yang tengah aku goreng tu tak hangit+hangus...hahaha...kalau tak terima la tazkirah percuma dari mama,abah aku serta adik-adik aku yang ntah apa-apa tu. 'nak sedap masak sendiri la!' ucapan tu jugak la yang adik-adik aku akan terima.

apa-apa pun sememangnya aku mushkil dengan apa yang berlaku. pernah terjadi pada suatu pagi yang best sorang pakcik nie...wrong number la jugak...dengan tak bagi salamnya..aku pantang orang call aku tak bagi salam tambah-tambah lagi lelaki tapi kalau aku tak bagi salam tak pe.hehehe.kisahnya macam nie...

lagu replay berkumandang...aku dengan mama aku ada kat dapur.nak bersarapan.aku pulak tengah layan suria fm sambil menikmati kemerduan suara halim othman dan zizi bergurau-senda.aku suka dengar suara zizi yang agak mocho dan manja+cute.(bagi aku la.korang aku tak tau.)


"hello." aku.
"kat mana?"pakcik tu.
"nak cakap dengan sapa?"
"nie sapa?"
"hmm..." aku diam.
"saya nak call makcik saya.nie kat mana?"
"nie kat ....."(......) wakil kepada tempat tinggal aku.*dirahsiakan.
"tau la.(.....) tu kat mana? kampung ke...bendang ke?"
"awk silap number la."
"macam mana pulak boleh silap number?"
aku dah nak berangin satu badan.dah la tengah lapar! banyak tanya pulak. dah aku cakap silap number tak reti-reti nak letak call?
"mana la saya tau.tapi awak memang silap number.nie number saya bukannya number kawan awak!"
"saya nak call makcik saya la bukannya kawan saya."
aku bertambah geram la dengan pakcik tu.lurus la pulak!
"tak kisah la kawan awak ke makcik awak ke.whatever! dah la call tak reti bagi salam!"aku dah mula mengungkit. sebenarnya tak sengaja.geram sangat,pakcik nie macam main-main pulak dengan aku.kalau ye pun tunggu la sampai aku habis makan.

"okey-okey.assalamualaikum."pakcik tu cakap.
"waalaikumussalam." aku jawap.panggilan putus..."tut..tut..tut..mama aku pulak buat tak dengar je.pastu baru tanya.aku pun cerita la...tak tinggal satu part pun.

pastu hp aku bunyi lagi.mesej masuk yang berbunyi...

'awk...saya mintak maaf sebab tadi.saya silap number.'
'maaf dipertimbangkan.' kataku.sebenarnya aku dah lupakan.tak ambik hati pun.
'ala...tolongla maafkan saya.' aikk? aku ingatkan dia nie diam macam tu je.rupanya ada lagi.aku pun balas la.
'ok.'
pastu...lain pulak jadinya.haishhh!
'awk nie sape name? dok mana? umo berapa? dah kawen belum? kerja ke?' pakcik tu tanya. yang boleh aku gelar dia pakcik sebab dia tu tanya aku kawen ke belum.takkan la budak muda remaja nak tanya dah kawen ke belum?ada udang sebalik mee kan? aku pun gelak guling-guling dan buat donno je kat mesej tu.alahai pakcik...kalau la dia tahu aku nie budak umo 15 tahun...ntah apa reaksi dia kan?pakcik...pakcik...


No comments:

Post a Comment