Assalamualaikum...



Saturday, December 18, 2010

Semalam punya cerita

Cerita pertama...
aku tersangatlah geram! ada ke patut aku tak boleh nak online malam semalam? nie sume sebab adik aku,angah punya pasal. tak puas ke online dari pagi sampai petang untuk time dia. pastu time aku malam pun dia kebas, last-last abah aku mintak laptop sebab nak guna. arghh! tak patut betul! kalau angah tak bawak masuk laptop dalam bilik untuk tengok tv mesti abah aku tak mintak nak guna punya. aku jugak yang tak boleh nak online. apa lagi, tido awal la malam tadi. pukul 10.30 dah tido. 


Cerita kedua...
semalam jugak punya cerita, adik bongsu aku yang bernama muhamad azri sudah selamat dikhatankan secara tradisional! hahaha. menangis jugak sebenarnya. tapi kejap je. aku tak pergi la tengok kan. hehe. gerun jugak. tapi kan. oleh sebab adik aku tak boleh nak lasak, mulut dia tak berhenti bercakap. adik aku yang number tiga ,bangchik, bila kena sunat,diam je mulut dia. tido sepanjang hari! wow! dari time dia sunat sampai la pagi esok baru la dia bangun bercakap dan sebagainya. bertentangan dengan adik aku yang bongsu nie. tak boleh nak lasak, mulut dia yang bising. jenuh jugak la aku nak melayannya. letih. macam-macam dia tanya.nak tinggal sekejap pun tak boleh. nanti mesti dia panggil punya. eeeiii! geram betul la...haishh!!!


Cerita ketiga...
masih dalam mood semalam...aku tak berchatting dengan ezze normezan...ahakss..sape tu? ala...pakcik yang study kat jepun tu la...sepanjang aku kenal dia...rasa-rasanya 4 hari dan hari nie 5 hari, baru semalam aku tak chat dengan dia. sebabnya dia ada meeting...so tak boleh nak berchatting. kiranya ada hikmah jugak la abah aku online malam tadi. kalau tak...ish..ish..ish..tak tau la... kawan aku tu akan fly balik ke malaysia hujung bulan mac tahun depan. kejap je lagi. dah tak lama. pejam celik..pejam celik...aikk...dah bulan tiga la..aikkk???aku dah nak dapat result la...huhuhu...23.12.2010... 4 hari lagi dari tarikh hari nie...apalah result aku erk? 


adakah akan cemerlang? baik? sederhana? memuaskan? teruk? arghhh!!! 
tension lorh...malam tadi tido termimpi-mimpi result...serious...tak gurau-gurau lagi..
aku dah selsema sekarang tunggu demam datang bertandang....
demam result..ahaks
sabarlah wahai hati..terimalah dengan reda...itu yang kamu usaha itulah yang kamu dapat..
cakap memang senang..maksud aku..taip la..
tapi nak melaksanakan tu..mak aihhh..berkurung dalam bilik 7 hari 7 malam kalau hati hampa...kan?kan? kan?


aku dalam penantian......

No comments:

Post a Comment