Assalamualaikum...



Thursday, March 10, 2011

Apakah?

lama tak update blog macam biasa. minggu nie cuti semester. pejam celik,celik pejam, dah bulan 3 dah nak masuk bulan 4. maknanya lebih kurang 2 or 3 minggu aku akan pergi. pergi mana? menyahut seruan allah. memang banyak jugak dugaan dalam sedar tak sedar. aku sakit la. demam. pilihan lagi. aku dapat tawaran pergi sekolah badlishah dan smkk. aku nak pergi...tapi...macam-macam 'tapi'. akhirnya aku pergi jumpa kaunselor. aku tolak tawaran sekolah elit tu. kalau nak ikutkan memang aku nak pergi. bukan selalu tawaran datang macam tu.

aku jugak rasa macam aku berperang dengan diri sendiri. dengan perasaan sendiri. syafiq...aku tak tau nak tulis macam mana. aku dah tak reti nak balas senyuman dia tu. bila aku jumpa dia ja aku lari. aku tunduk. aku pusing cakap dengan kawan aku. kadang-kadang tu buat tak kenal. buat tak nampak. buat tak tau pun ada jugak. mesti dia terasa kan dengan aku. bukan sengaja nak buat macam tu. tapi aku jadi tak keruan bila nampak dia. betul-betul segan bila dia senyum kat aku. aku sanggup kalau aku jumpa dia tapi dia tak senyum kat aku. sebab aku betul-betul segan dengan dia. serba tak kena. walaupun dia tu muda setahun dari aku.

pakcik jepun. ezze normezan b rasmi. aku rasa maybe dia dah tukar nama fb dia ataupun dah tutup fb dia. diantara dua ja la. aku pun tak tau. nak hantar ym kat dia nanti dia tak balas pulak. aku pulak yang termalu sendiri. haish...masalah betul la. kat skype pulak dia tak online pun. asyik away je. yang boleh buat aku jauhkan diri dari pakcik jepun tu bukannya apa. kat fb dia relationship dia bertukar. daripada single ke in relationship. aku tak nak la kacau pakwe orang walaupun dia tu memang pangkat pakcik aku. haish.tapi memang ada benda yang buat aku berdebar-debar sekarang. adakah dia akan mengajar kat sekolah aku. tapi kalau ikit logik tak kan la belajar jauh-jauh tapi balik malaysia ngajar sekolah menengah je. tapi tak mustahil jugak. lagipun sekolah aku memang tak cukup cikgu. cikgu fizik, kimia, math tak cukup lagi. apa yang berlaku tak tau lagi. tapi memang gerun bila dengar cikgu baru nie.walaupun dia tak kenal aku...tapi cukup la buat aku berdebar... haishhh...

hanya ALLAH yang tahu apa akan terjadi selepas ini...

2 comments:

  1. salam....salam perkenalan...oh ye, psl pakcik jepun ezze normezan b. rasmi awak tuh dik dia ok je dik, sihat alhamdulillah....tmpt dia jauh dr gempa & tsunami, kiranya dia selamat la...ade je FB dia, dia tukar nama...if adik nak jmpa dia nnti, akak blh je bawa dia jmpa adik... ;)

    ReplyDelete
  2. salam..still contact lg ke dgn pakcik jepun 2?

    ReplyDelete