Assalamualaikum...



Sunday, June 19, 2011

Di manakah aku sebenarnya?

hubungan aku dan along rengang beberapa hari. entah di mana silapnya. tapi semuanya berpunca daripada diri aku sendiri. aku merahsiakan aktiviti harian aku. aku kena berkawad. then balik lambat. pukul 7 balik sampai rumah. apa lagi berangin pakcik sorang tu bila tau aku balik lambat. parah. plus, aku tak bagi tau pe aku buat kat sekolah. lagi mengamuk la dia. ntah la. aku pun pening. malam nie baik pulak balik. secara semulajadi. aku ingatkan memang aku rengang dah sampai aku dan along aku lost contact. tapi, Allah tak izinkan. aku semakin buntu dengan perancangan Allah. sungguh misteri.malam nie boleh lak borak elok. selalunya berangin je. maybe perangai ak yang suka bercakap dah kembali. alhamdulillah. biarlah dengan kenal dengan nabilah yang lama. tapi baru bagi along. aku bukanlah penyayang macam dia, tapi kalau dia sakit aku terlalu risau. sampai kadang kadang tu, mata kat cikgu fikiran teringat kat dia. along makan apa? ubat dah ke belum? along tengah buat ape? macam macam. tadi nasib baik tak terkantoi, kawan kawan aku panggil aku tapi fikiran aku terlayang teringat kat along. parah aku cakap. aku ni tak boleh dengar dia sakit. susah hati. aku sendiri tak pasti sebenarnya apa yang berlaku kepada diri aku. tapi aku bersyukur sekarang sebab aku boleh menjadi nabilah yabg dulu. menutup kedukaan dengan keceriaan yang dicipta. akhirnya semua orang di sekitar aku dan diri aku sendiri ikut ketawa biarpun dalam hati menangis. menanggung rindu yang tak terucap. menanggung perasaan yang menyeksakan hati. sungguh sakit. jika ini berlarutan semuanya akan hancur berkecai. aku tak sanggup untuk hancurkan hati mama abah aku untuk kali kedua. takkan la PMR je aku result cantek tapi SPM hancur? Ya Allah...aku tak dapat bayangkan. bukannya aku tak fikir, tapi...semua nie tak terjangka oleh aku. tolonglah aku...

No comments:

Post a Comment