Assalamualaikum...



Monday, January 31, 2011

Aku juga manusia

aku adalah aku. mana boleh jadi orang lain. aku insan biasa. ada hati. ada perasaan. aku faham bukan semua orang faham kita. aku tahu aku pun susah jugak nak faham sesetengah orang. never mind. aku tak mintak lebih. tapi cuma satu. hanragilah persahabatan ini. kalau aku tak tahan, aku tak tunggu lama. aku tak suka seksa diri sendiri. aku sayang diri aku. aku sayang family aku. aku sayang kawan-kawan aku. kalau aku blah, susah aku nak pusing balik. kalau tak suka susah aku nak cakap. kalau aku benci nak pandang muka pun aku dah tak lalu. kenapa setelah 4 tahun berkawan baru nak buat hal? aku sayang friendship nie. kenapa pulak nak control aku? nak lepas marah kat aku? nak dengki kat aku? aku bukannya penyabar sangat. aku diam sebab tak nak gaduh. maybe lu anggap aku diam sebab setuju or bla...bla..bla. jangan nak jadi queen control. semua benda kena ikut kepala lu. kepala aku sape nak ikut? aku tak nak buat benda yang tak pernah aku buat. aku tak suka nak gaduh dengan kawan sendiri. aku cakap elok elok lu marah marah dengan aku. ikut suka lu je. kalau nak mintak tolong aku elok je lu cakap. lepas tu lu marah marah pulak dengan aku. lu tanya aku jawap elok elok. pas tu ikut suka lu je marah marah perli perli aku macam aku nie bola jaring, bola sepak dan bla..bla..bla...
bukannya aku tak sedar lu memang tak boleh tengok aku lebih dari lu. semua benda yang aku lebih sikit dari lu, lu sentap. lu buat perangai macam tak boleh blah! kalau lu lebih dari aku, aku ok je. aku usaha untuk capai ketusan macam lu. aku ingat lagi hari kita ambil keputusan PMR. lu ambil dulu keputusan. lu dapat 6A. aku happy giler banggang lu dapat result macam tu. aku rasa macam aku punya result pulak. padahal aku punya result pun tak tau lagi. aku ambil last sekali sebab aku beratur kat belakang. aku happy tengok result lu, tengok senyuman lu. happy! tiba giliran aku aku dapat lebih satu dari lu. senyuman lu mati! aku perasan tu. aku buat donno. aku senyum happy kat lu. lu taruk senyuman plastik. aku tak ambil hati. aku call my mama gtau result aku. lu jeles dengan aku. tak de lagi senyuman tadi. lu tak gembira untuk aku. aku tahu. tapi aku tak tau nak cakap...nak tulis macam mana.
macam tu ke kawan? sejak 2011, aku makin tak tahan dengan sikap lu. lu tak boleh nak beralah dengan sape-sape lagi.
aku sayang lu. aku sayang friendship nie. tapi lu...
aku tak mintak lebih...
selagi aku boleh sabar, aku sabar...
tapi kalau sebaliknya...
hanya DIA yang tahu apa yang akan terjadi di masa depan...

No comments:

Post a Comment