Assalamualaikum...



Saturday, November 20, 2010

Mari dengar cerita aku

excited sangat ke aku?
aku pergi beli kain untuk buat baju sekolah untuk tahun depan...(biar betol? cepatnya!).selepas dicampur tolak dengan kain meter adik aku dan aku semuanya 13 meter dan hanganya 100++.terjadilah tawar menawar antara parents aku dan tauke kedai tu.

"lu aaa...sama kawan pun mahu berkira ka? kasi RM100 aja la." parents aku.

"aiyaaa...mana boleh ooo.gua takrak dapat untung even RM5 oooo...ini lebih kurang bagus punya harga. lu bayar RM100++ aja. RM0.60 lu tak rak bayar pun tak pa".(kedekut!hahaha)

"tauke..lu aaa sudah bukak kedai sampai dua pintu ooo...masih mau berkira sama gua.tiap-tiap tahun gua datang sini mari beli kain baju sekolah.kasi potongan lorh"

" gua juga mau cari makan lorh. tak boleh gua kasi harga tu."

oleh sebab malas nak tunggu lama-lama parents aku pun bayar la.hehe.potongan harga hanyalah 60 sen.haishh...


selepas beli kain untuk buat baju sekolah....beli kasut pulak.(awal beli kasut penulis.excited terlebih nie!)
hahaha...bukan kasut sekolah okey...kasut untuk adik-adik lelaki aku yang hyper aktif! beli la kasut mahal macam mana pun mesti putus.malahan kasut yang tebal+bergetah pun boleh putus.kalau bukak kilang kasut pun boleh botak tauke kilang tu sebab memikirkan kasut macam mana lagi yang dia nak buat supaya tak putus.sampai parents aku marah dan cakap...

"nak beli kasut apa lagi kat budak-budak nie? asyik putus ja!" abah cakap.

"beli la kasut kayu ke besi ke kalau tak mau kasut tu putus!" mama balas.


abah terdiam...wawawawakakakaka....nak beli mana la kasut kayu dan besi?sapa-sapa yang boleh buat kasut kayu dan besi dialu-alukan...datanglah rumah..dapatkan saiz kasut adik-adik aku yang lasak terlebih had tu!aku pun pening dengan dia orang tu....hmmm..nasib badan...

No comments:

Post a Comment