Assalamualaikum...



Thursday, December 16, 2010

Rutin harian

setiap pagi mesti pegang penyapu dulu, sapu sampah then masuk dapur dan masak. pagi tadi punya cerita, tengah aku masak dengan mama aku, adik-adik aku bergaduh berebut remote nak tengok cerita kartun masing-masing. aku benggang la. mama aku larang buat tak tahu je. memang nak kena. kau masuk...memang sakit la. aku penampar setiap sorang. padan muka.menangis la dia orang tu. aku blah balik masuk dapur. sebenarnya, tangan aku jugak yang sakit bila aku belasah adik-adik aku tu.ahaks...


adik aku angah..huhu.. pemalas giler. semalam tukar langsir, guna langsir lama punya. aku basuh langsir baru. dia tukar la guna langsir lama. ada dua langsir kena iron. alahai...merungut tak mau iron. dia cakap tak reti.aku ajar tak nak ikut. last-last mama aku yang ajar dia. hahaha. padan muka. dia bangun pagi tadi dah la lewat. tido awal bangun lewat. aku yang tido lambat dari dia pun bangun awal. lepas dia bangun tu termenung dulu berjam-jam. elok lah. sume kerja rumah dah siap. dia makan je. senang sungguh. nak suruh sidai kain baju pun susah.haish..apa la nak jadi kan? tahun depan dia stay hostel. baru la dia tahu langit tinggi ke rendah. sume benda kena buat sendiri. berdikari la sorang-sorang... mama aku pulak hari-hari membebel kat dia...aku jugak nak kena dengar sama...haish..macam-macam la...

No comments:

Post a Comment